Pachetul audio Relaxarea este disponibil pentru achiziție

in librăria virtuală Mă dezvăț

si pe site-ul eliberareemotionala.ro 

 

Numeroase tehnici de relaxare iți sunt disponibile, scopul lor este de a-ți calma corpul și mintea, de a-ți readuce starea de bine. Amintesc câteva dintre ele: tehnici de respirație, coerența cardiacă, exerciții de sofrologie, yoga, sport, masaj antistres, exerciții de vizualizare, unele meditații (putem discuta, subiectul e vast …).

De ce să te relaxezi?
În general, dacă practici relaxarea într-o manieră regulată, simți că te reîncarci cu o stare de calm, de bine. Nivelul de stres scade, emoțiile nu te mai iau pe sus, dormi mai bine, eliberezi tensiunile din mușchi și diferite părti ale corpului.

De unde vin tensiunile la care corpul tău este supus?
Distingem tensiuni în articulații, în mușchii striați, în mușchii netezi precum inima, tensiuni în întreg sistemul digestiv. Aceste tensiuni sunt în strânsă legătură cu tonusul muscular.

Tonusul muscular reprezintă o lejeră contractare a mușchilor, întreținută prin impulsuri nervoase repetate. El permite să iți menții postura. Tonusul muscular acompaniază viață mentală – gânduri și percepții, și viața emoțională.
Efortul pe care îl depui (indiferent ce faci) acționează asupra mușchilor. Efortul acompaniază viața ta conștientă : mișcare, percepție, gânduri. Legătura efort – viața conștientă se traduce prin menținerea tonusului muscular!

Cu siguranță ai avut momente în care ți-ai propus să te relaxezi, pentru că ai simțit nevoia acesta. Și totuși, să decizi nu ajunge ! Mușchii, chiar în repaus, au rămas contractați. E vorba aici de tonus muscular rezidual, cel ce împiedică adevărata recuperare. Relaxarea, așa cum urmează să o practici (dacă vei cumpăra pachetul audio disponibil în curând) permite suprimarea tonusului muscular rezidual (simțind o senzație, un sentiment de greutate în brațe, picioare, senzație de căldură).

De asemenea, cantitatea de oxigen scade, fară să simțim că ne sufocăm; se întâmplă acesta deoarece activitatea tonusului muscular de bază diminuează.

Temperatura corpului scade puțin, ritmul cardiac se încetinește, nivelul acidului lactic se reduce mai repede decât în timpul somnului.

Stresul e direct legat de crispare în corp. Anxietatea, o simpla îngrijorare, suscită reacții musculare de apărare, indiferent dacă starea e de moment sau durabilă, justificată sau nu.
Întreg evantaiul stărilor afective este în legătură strânsă cu tonusul muscular : emoțiile se exprimă în corp, prin corp, înainte să le putem traduce în cuvinte. Ceea ce nu exprimăm se înscrie în corp prin variații anormale de tonus. Relaxarea le regularizează, permite atenuarea fricilor și instalarea seninătății, liniștii, prin apariția undelor alpha, uneori theta. În stările de anxietate undele alpha nu sunt prezente, sau foarte, foarte puțîn. În stare de relaxare profundă, undele alpha se manifestă, persistă și după deschiderea ochilor, contrar a ceea ce se întâmplă de obicei în somn.

Rezistenta galvanică a pielii (care este un bun indicator al stării de anxietate generală) crește, că în cazul unui somn profund.

Relaxarea ne ajută pe toți, indiferent de situația în care ne găsim, indiferent de starea de sănătate!
Efectele ei durează câteva ore.
Este o metoda naturală, eficace, la îndemăna noastră.

Cineva care este epuizat și plin de angoase ignoră tensiunile musculare responsabile de oboseală și stres. Nu le poate suprima pentru că nu le percepe ; să-l invităm pe acest subiect să se destindă, nu face decât să-l contracteze și mai mult. Așa că de la un sfat verbal, la a practica și simți beneficiile, mai avem o etapă: să învățam să ne relaxăm !

Din antichitate, relaxarea face parte din arsenalul terapeutic al medicinilor tradiționale și în particular, al Medicinii Tradiționale Chineze. În cea mai veche carte, Nei Jing – biblia Medicinii Tradiționale Chineze, apar primele relatări de bază de la care s-au alcătuit tehnicile de relaxare.

Relaxarea face parte integrantă din ansamblul de metode care permite corpului să se echilibreze, aducând fluiditate în circulația sângelui, hormonilor, limfei.
Stresul, boala secolului, provoacă în corp blocaje în aceste circulații, provoacă stagnări de sânge și energie. Majoritatea patologiilor sunt în relație cu pierderea echilibrului organismului nostru.
Capacitatea corpului de a se auto-regla, de a se auto-vindeca, este în strânsă legătură cu ceea ce Medicina Tradițională Chineza numește «bateria de rinichi». Când acesta este încărcată, pur și simplu nu putem să ne îmbolnăvim.

Finalitatea relaxării este încărcarea acestei baterii, echilibrarea energiei, conservarea sau regăsirea stării de bine, de sănătate.
Concentrarea pe diferite părți ale corpului permite canalizarea gândurilor, evitarea pierderii de energie mentală și oboseală emoțională.

Ceea ce urmează să practici reprezintă esență relaxării, așa cum este ea înțeleasă în Medicina Tradițională Chineză : baza prevenirii bolilor și stărilor de rău.
După introducerea pe care o citeșți acum, vei putea trece la partea practică.

Te voi ghida în 4 ședințe de relaxare, fiecare dintre ele reprezintă un nivel de relaxare pe care îl vei practica 15 zile.

Cuvântul cheie este asiduitate. Asta nu înseamnă să te forțezi, să fii tensionat, tensionată, că nu găseșți timpul necesar (aproximativ 10 minute pentru primele 3 niveluri și un pic mai mult pentru nivelul 4) pentru a practica ; vei induce mai mult stres în situația asta.
Asiduitate, perseverență, așa cum te îndemn eu, însemnă să faci asta cu dăruire, cu bucurie ; un fel de a ajunge să-ți spui «abia aștept să-mi fac ședința de relaxare! ». Să alegi tu, din iubire pentru tine, să fie maniera ta de a te alege, de a te respecta, de a ocupa primul loc în viața ta.

După ce practici 15 zile primul nivel, treci la următoarea înregistrare. Exista un progres în suita de relaxări propuse.
4 niveluri de relaxare, 4 ședințe diferite, practicate fiecare cate 15 zile, în total două luni. În doua luni de zile vei șți să te relaxezi, oriunde, oricând, fară să mai ai nevoie de acest suport. Vei fi autonom! Și dacă eșți în situație specială (depresie, stres post traumatic), cu siguranță că acest pachet poate completa felul în care deja te îngrijeșți.

Foarte important: reprezintă un atu să fi integrat noțiunea de respirație abdominală. Pe scurt, inspiri “până în abdomen”. Când mușchiul diafragmă este amplu angajat, simpla lui mișcare produce un adevărat masaj pentru organele interne. Aici poți să citeșți despre respirația abdominală.

La sfasitul fiecărei ședințe, te întinzi bine, precum o pisică, să repui în circulație energia și toate lichidele corpului.

Reține atât: 10 minute de relaxare bine făcută echivalează cu 3 ore de somn reparator, la nivelul a ceea ce Medicina Tradițională Chineză numește «bateria noastră de viață», bateria rinichilor

Un ultim punct important: dacă practici aromaterapia, sau vrei să începi acum să utilizezi uleiurile esențiale, iată câteva opțiuni care pot să acompanieze ședințele tale de relaxare. Dacă ai un difuzor, pune câteva picături de
 Ulei esențial de Cardamom (Elletaria cardamomum) favorizează eliminarea stărilor de apatie, libidou scăzut, extenuare fizică și psihică
 Ulei esențial de Fenicul (Foeniculum vulgare var dulce) – pentru că soarele interior să-și arate fața; nevoia de tandrețe și încrederea în sine
Sau,
 Uleiul esențial de Lavandă adevărată (Lavandula angustifolia), este sedativ și liniștitor, armonizant, echilibrant al sistemului nervos, printre nenumăratele sale virtuți.
Daca e să aveți un singur ulei esențial în casă, acesta să fie Lavanda adevărată!
Sau
 Un amestec de uleiuri esențiale de portocală, lavandă și ylang-ylang (care pot fi utilizate și separat).

Difuzați 15 minute, înainte sau în timpul ședinței de relaxare.
Nu se recomandă femeilor însărcinate.

Să respirăm un aer curat în care am difuzat ulei esențial reprezintă calea cea mai directă prin care informăm creierul că se poate relaxa! Informația ajunge direct în creierul reptilian și cel emoțional.
Să le punem împreună, relaxare și uleiuri esențiale, înseamnă să ne adunăm toți aliații !

Relaxarea – în format audio, pe 4 niveluri, progresive!

Ai înțeles deja că relaxarea face parte din resursele interne de bază.
Toată lumea iți spune că resursele sunt în tine. De acord! Dar cum faci sa ajungi la ele?

Eu iți creez contextul în care tu să descoperi că da, ai toate resursele și poți să le accesezi. Și pentru că accesul e direct legat de starea ta de încordare, crispare SAU relaxare, am conceput acest pachet. Nu doar pentru “o stare de bine” ci pentru a da corpului tău șansă să se auto-regleze, să se vindece.


Un corp echilibrat și sănătos favorizează un spirit clar: un mental puternic și emoții echilibrate.
Un organism bolnav, sau slăbit, provoacă tulburări psihologice, performanțe intelectuale slăbite și apatie mentală.
În Medicina Tradițională Chineză NU EXISTĂ SIMPTOM ORFAN! Totul este în conexiune cu cele 3 comori:
Esența vitală
Dinamismul: în strânsă legătură cu bateria de viață și mișcarea liberă a energiei în corp
Activitatea mentală și emoțională

1. Esența vitală
Imaginează-ți că la naștere ai primit o lampă cu ulei. Ți s-a spus că din acel moment, uleiul se consumă și nu poate fi completat. Când tu vei părăsi această lume, lampa se stinge singură.

În acest ulei se regăsește vitalitatea cu care te-ai născut, influența ultimelor trei generații dinaintea ta, poziția planetelor și stelelor la momentul nașterii tale.

De acest ulei trebuie să ai grijă toată viața, să nu îl irosești. Cum poți să îl irosești? Extrem de simplu. De fiecare dată când ești obosit și te forțezi să continui, de fiecare dată când ești surmenat, de fiecare dată când corpul iți spune stop și tu faci orice altceva decât să te oprești.

În toate acele situații tu apelezi la uleiul prețios (ca să poți continua), scurtandu-ți astfel viața. Unii dintre noi ajung să trăiască uneori doar din acel ulei, având complet descărcată bateria de Viață. Depresiile profunde și epuizarea, tot aici intră.

2. Dinamismul: în strânsă legătură cu bateria de viață și mișcarea liberă a energiei în corp
Bateria de viață se găsește în «energia Rinichilor» în Medicina Tradițională Chineză. Dispunem de aceasta baterie pentru că suntem autonomi. Și ca orice baterie, ea trebuie reîncărcată!

Relaxarea este pilonul central, alături de respirație, pentru încărcarea acestei baterii.
Vitalitate înseamnă o cantitate suficientă de energie de calitate!

3. Activitatea mentala și emoțională
Medicina Tradițională Chineza abordează activitatea mentală și emoțională ca manifestări ale spiritului. Și noi ne referim la «o stare de spirit» bună sau mai puțin bună. Această activitate mental-emoțională consumă multă energie. Este important să realizam că fară să ne ocupăm de reîncărcarea bateriei de viață, nu putem ajunge prea departe.

Să știi că tot ce ai citit până aici, are legătură cu relaxarea!
10 minute de relaxare bine ghidată reprezintă echivalentul a 3 ore de somn reparator la nivelul bateriei noastre de viață! Longevitatea esta definită de centenarii autonomi, ca fiind un cokteil ce conține: # Stare de spirit # Surâs # Deschidere # Igienă de viață # Reziliență.

Iar relaxarea include aceste 5 ingrediente. Pentru buna circulație a energiei și lichidelor din corpul tău!

Înainte de materie este energia. Suntem constituiți din 0.0001% materie și 99.9999% energie. Gând, emoție, senzație, sentiment, totul e energie.
Sângele, limfa, apa, și toate lichidele interstițiale provoacă stagnări, inflamări, dureri, accidente, dacă nu circulă liber: «rubor, calor, dolor» (roșeață, căldură/umflatură, durere), din antichitate până astăzi, acesta e răspunsul corpului la orice agresiune!

O liberă circulație este posibilă și naturală într-un corp și o minte în armonie.
Alternanța între fazele de activitate și cele de repaus sunt expresia armoniei: lichidele și energia în mișcare constantă, spiritul calm, atenția focalizată.

Relaxarea – ce spun cei care au cumpărat pachetul de practică

Articol despre relaxare si ora 17